Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Mag ik bij jou in Bed? – Chris Riddell

Leeftijd: Va. 4 jaar
Thema: monsters, bedtijd, fantasie

Samenvatting
Wanneer Joris ’s avonds in bed ligt en bijna slaapt, begint zijn bed raar te beven en schudden. Hoe kan dat nou? Al snel kruipt er een blauw, harig monster onder zijn bed vandaag. Meneer Van Onderen. Hij vindt het maar krap en stoffig onder Joris zijn bed en vraagt of hij naast Joris mag komen liggen.
Joris heeft dan nog geen idee welke onverwachte gasten hij nog meer krijgt deze nacht.

Leessetting
Mag is bij jou is bed is een grappig en humoristisch boek over monster op je kamer. Uit all e laatjes, hoekjes en gaatjes komen monsters. Allemaal vinden ze hun eigen plekje maar niks. Het een is te krap, het ander te stoffig en weer een ander plekje is te benauwd. Uiteindelijk ligt het hele bed van Joris vol met monsters in alle maten en soorten.
Een leuk boekje om met kinderen te praten over monsters op je kamer, maar dan wel met een vrolijke en humoristische tint. Een prachtig verhaal voor kinderen die wel eens bang zijn om te gaan slapen. Heerlijk om in een groot bed voor te lezen.

Op de BSO heb ik met veel kinderen gelachen om de monsters en wat er allemaal gebeurt in het boekje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten