Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

My Book Buddy

Lezen en voorlezen vind ik een belangrijk onderdeel van de ontwikkeling van kinderen en jongeren. Het is een heerlijke manier om even te ontsnappen uit de drukte en stress van de echte wereld, of om even in fantasie weg te kruipen. Maar het is ook een manier om wereld wijzer te worden en om te leren over vele diverse dingen.
Natuurlijk geldt dit niet alleen voor kinderen in Nederland of in andere ver ontwikkelde landen, maar juist in de ontwikkelingslanden kan lezen voor kinderen veel betekenen.

My Book Buddy stimuleert het lezen van kinderen in ontwikkelingslanden door kinderbibliotheken op te zetten. Elke klas krijgt de beschikking over een verrijdbare, afsluitbare boekenkast met boeken die afgestemd zijn op de doelgroep.
De boeken worden uitgeleend door de leerkracht aan de kinderen die ze thuis kunnen lezen.

Toen ik dit project tegen het lijf liep, was ik meteen enthousiast! Bij het doorkijken van de site kwam ik een stukje tegen over de samenwerking tussen De Kinderboekenweek en Kinderen voor Kinderen.

De Kinderboekenweek en Kinderen voor Kinderen gaan een unieke samenwerking aan om zich in te zetten voor My Book Buddy, de organisatie die kinderbibliotheken opzet in ontwikkelingslanden. Onder andere met het lied Hallo Wereld! dat muziekproducer Tjeerd Oosterhuis en kinderboekauteur Sjoerd Kuyper hebben geschreven. Hallo Wereld! is het thema van de 58e Kinderboekenweek die loopt van 3 t/m 14 oktober 2012.’

Dit Kinderboekenweek thema past natuurlijk perfect bij het project My Book Buddy.
Ben jij ook een voorstander van voorlezen in combinatie met ontwikkelingsprojecten bezoek dan de site van My Book Buddy eens! www.mybookbuddy.nl
Tevens kun je hier een donatie achter laten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten