Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Dummie de Mummie en de Tombe van Achnetoet – Tosca Menten

Leeftijd: zelf lezen va. 8 jaar
Thema: vriendschap, anders zijn, z  elf lezen, Afrika
Samenvatting
Ken je Dummie de Mummie nog uit het eerste verhaal, waar hij plotseling in het bed van Goos ligt?
Dit is het tweede verhaal over Dummie de Mummie.
“Met een juichkreet sprong Dummie uit de auto, rende naar de piramide en begon te klimmen. 'Hé, mag dat wel?' riep Klaas. 'Dúmmie!' Dummie draaide zich om, stak zijn handen in de lucht en schreeuwde het uit. 'Maashi! Ik ben er! Mijn land! Mijn land is er nog! Ik ben terug! Ghoera!' Als een dolleman sprong hij van de ene steen op de andere. 'Ghoera! Darwishi Ur-Atum Msamaki Minkabh Ishaq Eboni is terug!' Dummie is dolblij.”
Na een spannende reis is hij terug in Egypte om samen met Goos en Klaas het graf van zijn vader, farao Achnetoet, te zoeken. Vol goede moed gaan ze op pad. Maar Egypte is na vierduizend jaar helemaal veranderd en het graf van Achnetoet is nergens te vinden. Dan gebeurt er iets verschrikkelijks en plotseling zijn Goos en Dummie in groot gevaar…
Leessetting
Alweer een komisch, ontroerend, maar vooral spannend verhaal over Dummie de mummie. Tosca Menten ging speciaal voor dit boek op reis naar Egypte.
Het is een verhaal over slim nadenken, ingenieuze oplossingen, onvoorwaardelijke vriendschap en houden van. De geschiedenis wordt verteld met vaart en vakmanschap, waarbij de vele dialogen je soms doen schaterlachen van de taalvondsten.
Het is leuk om samen te lezen, maar voor goede lezers vanaf een jaar of 8 ook zelf te lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten