Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Yumi – Annelore Parot

Leeftijd: Va 4 jaar.
Thema: wereld, cultuur
 
Samenvatting
Yumi is een klein houten poppetje uit Japan. In Japan heten deze poppetjes een Kokeshi.
Dit boekje is de eerste uit een serie en Yumi vertelt wie ze is en wat ze allemaal doet. Zo zoekt ze een passende kimono uit, stelt haar vriendinnetje Sakumi voor en gaat naar een verkleedfeestje.
 
Leessetting
Dit is een leuk boekje om andere culturen te leren kennen . Vooral meisjes zullen dit een erg leuk boekje vinden omdat ze samen met Yumi mogen kiezen wat ze aan trekt. Prachtige kimono’s, subtiele motiefjes en hippe designs!
Wat ik erg lek vind aan het boekje zijn de openingen in de pagina’s en de flapjes om te openen. Dit maakt het boekje levendig en stimuleert de interactie met het kind en zorgt op elke bladzijde voor een leuke verrassing.
 
Het is een heerlijk verhaal om te vertellen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten