Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Kikker en een hele bijzondere dag – Max Velthuijs

Leeftijd: Va. 4 jaar
Thema: jarig zijn, Kikker, verrassing, vrienden
 
Samenvatting
Dit wordt een heel bijzondere dag, denkt Kikker aan het ontbijt.
Haas had het gisteren nog gezegd.
Maar wat er zo bijzonder aan is, dat wist Kikker niet.
'Wat voor dag is het vandaag?' vroeg hij aan zijn vriendjes.
'Vrijdag, geloof ik,' zei Eend.
'Wasdag,' zei Varkentje.
Maar dát had Haas niet bedoeld! Kikker denkt dat Haas hem voor de gek heeft gehouden en gaat verdrietig naar huis.
Dan blijkt dat Haas een groot feest voor Kikker heeft georganiseerd vanwege zijn verjaardag.
 
Leessetting
Wat ik zo leuk vind aan dit boek is dat je met de kinderen vast kunt proberen te raden waarom het zo’n bijzonder dag voor Kikker is. Laat de fantasie van de kinderen de loop.
Uiteindelijk kom je natuurlijk achter de waarheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten