Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Als ik jou toch niet had – Sybren van Wayenburg

Leeftijd: Va 3 jaar
Thema: helpen, familie
 
Samenvatting
Als Ytsje wakker wordt is het nog heel erg stil in huis. Ze voelt dat het een mooie dag gaat worden en ze krijgt plotseling een goed idee.
Samen met haar papa gaat ze een ontbijtje op bed maken. Kopjes thee maken is namelijk hun specialiteit.
Tijdens het maken van het ontbijt merkt pappa dat er nog heel wat bij komt kijken. Gelukkig weet Ytsje raad.
 
Leessetting
‘Als ik jou toch niet had!’ gaat over kleine muis Ytsje die op een ochtend het schitterende plan heeft om een lekker ontbijt op bed te maken samen met haar vader. Daarbij komen ze allerlei obstakels tegen en telkens vindt Ytsje een oplossing.
In het boek komt de warme vader-dochter-band tussen Ytsje en haar vader goed naar voren. Ytsje is een zelfstandig muisje en ze helpt haar vader goed. Hiervoor krijgt ze elke keer het complimentje “Als ik jou toch niet had”.
Leuk om eens op een zaterdag of zondag ochtend te doen. Help je kinderen met het maken van ontbijt op bed en laat ze zelf bedenken wat er allemaal bij komt kijken! Gegarandeerd een gezellige familie-activiteit en nog leerzaam ook.
 
Na in het voorjaar van 2014 een crowdfunding-project gestart te hebben is het nu werkelijkheid en is het boek over Ytsje ook op papier te krijgen nadat het al enige tijd via iTunes te verkrijgen was als digi-boek.
 
Hieronder een fragment uit het prentenboek:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten