Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Ik wil de hoofdrol – Annemies Gort

Leeftijd: Va. 4 jaar
Thema: gehandicapt, toneel
 
Samenvatting
Sjaan die centraal staat in Ik wil de hoofdrol heeft een hazenlip. Haar droom is toneelspelen. 
 
Leessetting
Kinderen spelen op straat, zitten op voetbal, ze dromen er van piloot te worden of te schitteren op het toneel. In talloze kinderboeken worden de belevenissen en avonturen van kinderen verteld, maar het komt zelden voor dat kinderen met een handicap de hoofdrol spelen. Omdat kinderboeken ook zeer geschikt zijn om op een speelse manier informatie te geven over wat een lichamelijke beperking is, heeft de BOSK een bijzonder initiatief genomen.
In de drie boekjes die de BOSK heeft gepubliceerd komen kinderen met een handicap op een positieve manier op de voorgrond. Informatie over medische en praktische gevolgen van het hebben van een beperking is op een luchtige wijze in de tekst verwerkt. Mede daardoor lenen de boekjes zich ervoor om ook gelezen te worden door kinderen zonder handicap en voor gebruik in de klas. De belevenissen van Seb, Sjaan en Tom zijn herkenbaar voor alle kinderen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten