Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

De Kinderkaravaan – An Rutghers van de Loef

Leeftijd: Va. 10 jaar
Thema: Amerika, kinderen, avontuur, geschiedenis
 
Samenvatting
In 1844 trokken zeven kinderen helemaal alleen door het verre westen van Noord-Amerika, dat toen nogeen gevaarlijke, ruige wildernis was. Ze waren op weg naar Oregon. Het werd een barre tocht langs ongebaande wegen, door hagel- en sneeuwstormen. Ze hadden geen voedsel en geen water, en 's nachts in de duisternis gloeiden de ogen van wolven. Een ongelooflijk verhaal over moed en doorzettingsvermogen, dat écht gebeurd is!
 
Lees setting
De kinderkaravaan is een waargebeurd kinderboek over 7 kinderen die een levensgevaardelijk tocht maken. Tijdens deze tocht verliezen ze hun ouders en vechten voor hun leven tegen de elementen van de natuur. Een meeslepend verhaal over de kracht en wil tot overleven van deze kinderen. Een boek dat iedereen gelezen zou moeten hebben!
 
De eerste keer dat ik kennis maakte met het verhaal is toen mijn moeder het aan mij en mijn broertje en zusje voorlas tijdens de zomervakantie. Een paar jaar later heb ik het zelf opnieuw gelezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten