Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Jubelientje krijgt een pluim – Hans Hagen

Leeftijd: Va 4 jaar
Thema: sinterklaas
 
Samenvatting
‘Ik weet het!' roept Jubelientje. 'Ik wil een eekhoorn in mijn schoen! Dat vraag ik aan Sinterklaas.' Oma houdt Jubelientjes schoen omhoog. 'Maatje drieëndertig,' zegt ze. 'Past daar wel een eekhoorn in?'

Jubelientje vraagt voor Sinterklaas twee eekhoorns, maar vindt 's morgens in haar laars een pet met pluim en op zolder een zwartepietenpak en schmink. Ook krijgt ze nog voor zichzelf en oma kaartjes voor de dierentuin en een schriftelijk verzoek van Sint om hulppiet te worden. Hiervan raakt ze zo opgewonden, dat ze er zelfs over droomt. Als Piet Petra brengt ze 's avonds met oma pakjes naar baby Roy, die haar bijna herkent en naar vriendje Dirk-Jan. Tenslotte ziet ze af van haar wens eekhoorns te vragen, maar vraagt ze om nog een pietenpak voor Dirk-Jan.
 
Leessetting
Wat zou jij allemaal graag van Sinterklaas willen krijgen? Zijn jou wensen net zo raar als die van Jubelientje? Een nieuw broertje? Op de boot mee naar Spanje of een echt pony?
Kijk eens of hoe Jubelientje dit gaat oplossen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten