Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Papa, pak je de maan voor mij? – Eric Carle

Leeftijd: Va. 4 jaar
Thema: vaders, nacht,
 
Samenvatting
Marijke wil graag met de maan spelen. De maan is heel hoog en zelf is ze te klein om erbij te kunnen. “Papa, pak jij de maan voor mij?” Met een heel lange ladder lukt het papa. Maar dan blijkt de maan te groot. Gelukkig wordt ze elke nacht kleiner. Een wensvervullend verhaal in vele nachtblauwe platen en weinig tekst.
 
Leessetting
De maan is iets magisch. Het verschijnt ’s nachts aan de hemel, maar niet altijd. En de maan ziet er elke dag anders uit. Hoe komt dat en hoe groot is de maan eigenlijk echt?
En leuk voor na het lezen. Kijk elke avond of je de maan ziet, hoe hoog hij aan de hemel staat en hoe hij er uit ziet.
 
Een prachtig boek zoals we van Eric Carle gewend zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten