Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Ieder kind vindt voorlezen leuk!

Na een hele middag buitenspelen zijn er een paar kinderen die behoefte hebben aan een rustig momentje op de bank. Ze komen vragen of ik wil voorlezen en ik zeg ze dat ze zelf een boekje mogen uitzoeken.
Ze komen terug met een het boek ‘De avonturen van Sien het spook’. Ik ga op de bank zitten en al snel zit de bank vol met 5 of 6 belangstellende. Zelfs Floris en Remco die normaal gesproken niks van voorlezen moeten hebben komen er bij zitten en luisteren vol aandacht tot het hele boek uit is!
 
Zo zie je maar, uiteindelijk vindt elk kind het leuk om even relaxed te luisteren naar een verhaaltje.
Het is vaak een kwestie van gedult om de juiste verhaaltjes te vinden waar je kinderen naar willen luisteren. Niet ieder kind houdt even veel van voorlezen en de een is kieskeuriger dan de ander. Maar uiteindelijk vindt iedereen lezen leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten