Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Voorlezen geeft rust

Maandag middag om kwart over drie zit ik op de BSO met de kleuters aan tafel om wat te drinken en fruit te eten. Ze zijn druk en kunnen eigenlijk niet wachten tot ze mogen spelen. Plotseling roept een van de kinderen of ik een boekje wil voorlezen. Al snel zijn er nog een paar kinderen die de zelfde vraag stellen.
Snel duik ik even de boekenkast in en heb al snel een leuk boekje gevonden: Komono’s  kleuren. Wanneer ik begin met voorlezen zitten al snel alle kinderen aandachtig te luisteren en te kijken naar de platen in het boek. Zelfs de drukte makers van zonet zitten mee te luisteren!


Voorlezen is niet alleen gezellig of leuk, maar kan juist ook even voor een rustig moment zorgen. Of de kinderen nou juist druk zijn en in huis of het klaslokaal rond stuiteren of wat ze moe, hangerig en zeurderig worden.
Creeer dan wat rust door een leuk boekje te pakken en ga lekker op de bank zitten om even lekker tot rust te komen!


Het kost weinig tijd en weinig moeite. Dus gewoon een keer proberen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten