Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Nandi’s verrassing – Eileen Browne

Leeftijd: Va. 4 jaar
Thema: Afrika, fruit, verrassing, vrienden, dieren
 
Samenvatting
Nandi is een afrikaans meisje. Ze kan met een mand op haar hoofd lopen. Nandi vult de mand met verschillende lekkere fruitstuken om deze als verrasing naar haar vriendinnetje Yewanda te brengen. Yewanda woont in een ander dorp. Onderwerg wordt het fruit stiekem opgegeten door de dieren, maar als Nandi bij haar vriendinnetje aankomt blijkt er een echte verrassing in de mand te liggen.
Ontdek wat er gebeurt!
 
Leessetting
Nandi’s verrassing is een erg leuk boek om samen met kinderen te lezen. Het boek zit niet alleen vol met prachtige prenten in vrolijke en warme kleuren, maar er worden ook zeven afrikaanse dieren en zeven exotische soorten fruit in voorgesteld.
 
Ik heb dit boekje in de kleutergroep op de BSO voorgelezen bij het thema gezond eten. Samen met de kinderen heb ik bekeken welke soorten fruit er in de mand liggen. Ook heb ik de kinderen laten noemen welke dieren het fruit op eten. Door de kinderen op deze manier bij het verhaal te betrekken, praten ze makkelijk mee en blijft hun aandacht constant bij het verhaal.
 
Voor het thema Afrika of Verre werelden is dit boekje ook erg leuk. Kinderen krijgen een beeld van een afrikaans dorp en de gewoontes.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten